Följ med, låt oss komma i skick för arbetslivet tillsammans!

Återhämtning, sömn, stresshantering, måltider och näring, aktiv vardag, ändrad livsstil, anvisningar för träning ... allt det här finns i spetsen för de mest intressanta teman om välbefinnande enligt våra medlemsenkäter.

I år kommer vi återigen att kunna uppfylla önskemål och erbjuda våra medlemmar en unik möjlighet till #työelämäkuntoon2022. Vi utmanar dig att göra rutiner av de vanor som får dig att må bättre såväl på jobbet som på fritiden!

Läs mer om de nya medlemsförmånerna som hjälper dig att förstärka ditt övergripande välbefinnande och din yrkeskompetens!

(Märk att vissa tjänster finns för tillfället endast på finska).​​​​​​​

Man som tränar på vintern.

Kom med och skapa vanor som hjälper dig mot hållbara förändringar och bättre välmående såväl i arbetet som på fritiden.

Enkla steg #työelämäkuntoon2022

1. Förstå

Kom med i kostnadsfria online-evenemanget 14.9.2022: 4T Summit - Känslor, färdigheter, arbetsliv, framtid! Läs mer

​​​​​​​Kom ihåg också att göra en Puhti-hälsoundersökning, som berättar hur din kropp mår och hur du kan främja ditt eget orkande. Läs mer och beställ nu!
    2. Lär dig

Online-utbildningsbiblioteket för arbetslivet ger dig tillgång till tusentals utbildningar för att utveckla din kompetens och upprätthålla dina färdigheter i arbetslivet - gratis för medlemmar. Dra nytta av hundratals euro för ditt medlemskap!

Se också Joni och Kaisa Jaakkolas Optimal Performance-föreläsningar och inspelningar gratis i OMA+!​

Läs och lyssna på litteratur digitalt och billigt för många branscher i Alma Talents utbud, läs mer!

​​​
    3. Skapa vanor

Förändring sker inte genom att göra ändringar, utan genom att göra nya lärdomar till vanor.

Dra nytta av dina andra medlemsförmåner för välbefinnande, såsom webbkursen FiksuStartti 2.0 till rabattpris och gratis Yogaia-videor samt Ceesto mindfulness-kurserna.

Läs Janni Hussis tips!

janni hussi

Janni Hussi, 30 år, har alltid haft många järn i elden och har det nu också. Hon är programvärd för såväl morgonradion, tv-serier som olika evenemang, är skådespelare i serien Syke, håller på att grunda ett nytt företag inom massagebranschen, är investerare ... och utöver allt detta är hon förstås en av Finlands största influerare med över 276 000 följare på Instagram. Vad tänker ett energiknippe, som en gång i tiden utbildade sig till idrottsledare, om att lära sig nya färdigheter och att utveckla sin kompetens?

updaterad 11.8.2022