Hem Puhti-hälsoundersökning
  • Studentmedlemmar
  • Kompletta medlemmar

Puhti-hälso­under­sökning

Med hjälp av Puhti-hälsokontroller kan du ta reda på värden som gäller din hälsa och din ork med en mätning. Som komplett medlem får du 15% rabatt på alla testpaket.

Pyöräilijä tutkii ranteessaan olevaa urheilukelloa.

Många faktorer påverkar hur vi klarar oss i vardagen, på jobbet och inom idrotten. Till exempel kan vitaminnivåer och järnförråd påverka hur bra du mår. Puhtis hälsokontroll är ett bra sätt att ta reda på din hälsa och ditt välbefinnande med en enda mätning.

Puhti är en tjänst där du kan beställa laboratorieundersökningar utan läkarremiss. Den mjuka hälsokontrollen innehåller 30 mätningar: fullständig blodstatus, kolesterol, blodsocker, D-vitamin, ferritin, inflammationsstatus och tester som återspeglar sköldkörtelns, leverns och njurarnas funktion. Andra omfattande undersökningspaket finns också tillgängliga.

Få 15% rabatt på alla testpaket

Gör så här:

1. Logga in på OMA+ och sök förmånskoden.
  2. Gör din beställning på Puhdis webbplats www.puhti.fi innan du går till provtagningen.
    Lägg till önskat testkit i varukorgen, ange förkoden i avsnittet ”Lägg till kupong eller kod” och fortsätt att beställa.

Puhti kort:

Var får man mer energi?

Alla kan vara trötta ibland, och tillfällig trötthet är inget att oroa sig för. Vår vakenhetsnivå är inte densamma hela tiden. Långvarig trötthet, däremot, måste hanteras och kräver ofta en förändring av rutiner eller livsstil. Detta innebär att både fysiska och psykiska stressfaktorer, av vilka vissa ligger inom vår kontroll, påverkar vår förmåga att klara av vardagslivet och arbetet. Fortsätt läsa.

​​​​​​​Puhti erbjuder den bästa tjänsten för att mäta och utveckla ditt välbefinnande. Puhti, som officiellt heter Puhti Lab Oy, är en del av Mehiläinen. Grundarnas idé är att främja finländarnas välbefinnande och erbjuda ett enkelt sätt att följa upp sin egen hälsa. Puhti har ett nära samarbete med kunder och expertpartners. Flera erfarna läkare har deltagit i utformningen av tjänsten och testpaketen. Testerna beställs online och proverna tas i Mehiläinens laboratorier på 50 olika platser runt om i Finland. Testerna analyseras också i Finland.

Du kanske också är intresserad av