Nyhetsbrev 29.9.2022

Anmäl dig till Kaisa Jaakkolas kostnadsfria webbinarier

Under 2022 erbjuder vi dig en serie på 8 webbinarier om välmående, där Kaisa och Joni Jaakkola, som hör till de bästa inom sin bransch, från Optimal Performance ger handledning om bättre välbefinnande i arbetslivet.

Webbinarierna lär ut hur du får mera kraft, resurser och energi i vardagen. Anmäl dig nu till de webbinarier som Kaisa håller under hösten (på finska).

Se på Jonis webbinarier

Du kan se på Jonis inspelningar om hörnstenarna för en mera energisk vardag från i våras på OMA+ fram till slutet av 2022. Kom också ihåg din medlemsförmån för Jonis kurs FiksuStartti 2.0! (på finska)

Utnyttja de spetsutbildningar som ingår i ditt medlemskap

Nu har du tillgång till inspelningen från evenemanget #4TSummit – Känslor, kunskaper, arbetsliv, framtid!

Du hittar också tusentals andra nyttiga utbildningar för utveckling av din arbetslivs- och arbetssökningskompetens i Eduhouse-webbutbildningsbiblioteket (också på svenska), som du har tillgång till gratis genom ditt medlemskap.

När du registrerar dig som användare av webbutbildningsbiblioteket under perioden 8.9 - 31.10.2022 deltar du i utlottningen av ett GoGift-super presentkort värt 100 € (2 st.).

Nu är nybörjarens förmåga guld värd

Vi kan helt enkelt inte lyckas i arbetslivet om vi inte av och till klarar av att helt ändra vårt tankesätt. "Framtiden tvingar oss att vara nybörjare", konstaterade också futuristen Perttu Pölönen under evenemanget 4T Summit. För somliga är det lättare att vara nybörjare än för andra. Ett utmärkt exempel på att vara nybörjare är programmet Dansar med stjärnorna, som också för tillfället visas på TV. Vad kan vi lära oss av detta för arbetslivet?

Var få man mera energi? Plocka upp en superfördel för Puhti-testen!

Puhti-hälsogranskningen berättar hur din kropp mår och hur du kan främja ditt eget välbefinnande. Köp en Puhti-undersökning behändigt på webben och utnyttja din –20 % supermedlemsförmån under perioden 29.9–16.10.

Vad är ditt tips för välmående i arbetslivet? Delta i utlottningen!

Dela med dig av dina tips för bevarandet av välmåendet i arbetet och delta i utlottningen av priser relaterade till välmående!

Välmående i arbetslivet också för kompisen!

YTK:s medlemmar får YTK-Föreningens förmåner och stöd för arbete och fritid för endast 22 euro per år.