Hem Om oss

Du förtjänar ett lyckligare arbetsliv

YTK:s uppdrag är att göra ditt arbetsliv lyckligare. Det är därför vi erbjuder alla en trygghet för arbetslivets skiftningar.

Vi tror att när människor är lyckligare blir arbetslivet bättre. Vi tror också att alla kan välja vad som är bäst för dem. Vi erbjuder tjänster och säkerhet för att hjälpa människor att övervinna hinder och gå vidare. Du väljer det paket som är rätt för dig.

Som komplett medlem i YTK har du inkomstskydd vid arbetslöshet och ett brett utbud av andra arbetslivstjänster:

YTK Arbetsliv är allas verktygslåda

YTK Arbetsliv r.f. är den största föreningen i Finland och hjälper sina över 250 000 medlemmar genom att inspirera, vägleda och möjliggöra för dem att ta sig igenom arbetslivets vändpunkter. Föreningen grundades 2005 eftersom medlemmarna i YTK Arbetslöshetskassan ville ha extra trygghet och beslutade att teckna en rättsskyddsförsäkring tillsammans. Samma tjänst är fortfarande tillgänglig för alla kompletta medlemmar i YTK. För att bli medlem i YTK Arbetsliv måste du vara medlem i YTK Arbetslöshetskassa.

Under hela vår existens har rättsskyddet spelat en viktig roll för att betjäna våra medlemmar. Utöver yrkesrättsskyddsförsäkringen erbjuder YTK Arbetsliv sina medlemmar Juristkompis-paketet: ett callcenter med låg tröskel, en premiumtjänst baserad på ett mandat och ett omfattande innehåll av arbetslivsinformation och videor som är tillgängliga för alla.

Arbetslivet kräver också förmåga att utvecklas och ibland att söka nytt arbete. Vi erbjuder också konkret hjälp på dessa områden, oavsett sektor. Vi erbjuder jobbsökarcoachning och individuellt anpassad, mångfacetterad hjälp med att hitta ett jobb.

Vi erbjuder ett komplett online-utbildningsbibliotek som är gratis för våra medlemmar. Du hittar hundratals konkreta och användbara utbildningar och ett brett utbud av live tutorials.

För att lyckas i arbetslivet måste du ha en holistisk känsla av välbefinnande, så vi vill att du tar hand om dig själv då och då. Det är därför vi också erbjuder fritidsförmåner som hotellerbjudanden och sporttjänster. För vardagliga besparingar erbjuder vi rabatter på saker som IT-säkerhet och juridiska tjänster.

Huvudkontoret för YTK Arbetsliv ligger i Loimaa på samma adress som YTK Arbetslöshetskassan. Vår organisation sysselsätter cirka 20 experter inom olika områden.