Hem Jobbsökarträning
  • Studentmedlemmar
  • Kompletta medlemmar

Jobb­sökar­träning

Förbered dig för en jobbintervju eller skriv ett bättre CV och en bättre jobbansökan med hjälp av ett proffs! Jobbsökarcoachning ger dig personlig vägledning om jobbsökning och karriärplanering online. Coachningen är helt kostnadsfri för kompletta medlemmar och studentmedlemmar.

Vanhempi mies näppäilee tablettia.

Vill du ha praktiska verktyg och personlig karriärcoachning som hjälper dig att göra ditt jobbsökande enklare och mer produktivt? Behöver du tydlig vägledning om hur du ska gå vidare, en grund för dokument och individuell hjälp från en professionell coach?

Att söka jobb är ofta ett hårt arbete, men det är också en naturlig del av en karriär i en föränderlig värld. Jobbsökarfärdigheter och identifiering av din egen kompetens är en viktig del av dina livskunskaper och bör uppdateras regelbundet.

Dra nytta av kostnadsfri coachning som är skräddarsydd för kompletta medlemmar i YTK

Anmäl dig till att delta

Coaching i ett nötskal:

• få aktuella och praktiska verktyg för jobbsökning
  • skapa ett konto på din egen studieplats där du kan följa dina framsteg
  • studera i en månad i din egen takt, var och när du vill
  • få 1 timmes personlig coachning med en karriärvägledare.
Endast på finska

Innehållet i coachningen

Ta reda på mer om innehållet i coachningen nedan. När du har börjat är du fri att göra framsteg i din egen inlärningsmiljö, i din egen takt och i den ordning du vill.

Dra nytta av personlig vägledning, material och feedback!

Din coach ger dig feedback på allt material som du producerar under coachningen, t.ex. ansökningstexter och videopresentationer. Videopresentationer är valfria men rekommenderas starkt. Du kan spara och skriva ut din färdiga jobbsökarplan, kartläggningsresultat och dokument från coachningen och du får ett intyg på ditt deltagande.

Välkommen att klarlägga dina planer, mål och motivationsfaktorer för din karriär! I det här avsnittet: Instruktioner, Du är här -mätaren, Utgångslägesförfrågan, Mål och Motivation-videor, medlemshistorier.

”Planera vad du gör och gör vad du planerar!” Vi börjar med jobbsökarplanen. Planen kompletteras allteftersom du går vidare med träningen. I det här avsnittet: Framåt i jobbsökningen, Vilka branscher det finns jobb, Löneinformation, Anställningsfrågor i nötskal.

Fördjupa jobbsökarplanen! I det här avsnittet: Vilka olika vägar kan man söka jobb, söka jobb och arbetsgivare på nätet, söka arbete i sociala medier, personaltjänster och uthyrning samt direktsökning.

Utforska dina kunskaper i stor utsträckning! I det här avsnittet: Karta över ditt kunnande, självkännedom i jobbsökningen, Kompetenskartläggning, Berättelser och mer information, Kompetens i arbetssamhället.

Slipa verktygen för jobbsökning! I det här avsnittet: Det mest effektiva och lämpliga CV, olika CV-modeller och -typer, Arbetsansökan och marknadsföringstext (öppen ansökan), Portfolio, videopresentation och andra verktyg.

Tips för en bra intervju och videopresentation! I det här avsnittet: En framgångsrik anställningsintervju, Intervjuns innehåll och framåtskridande, Träna en anställningsintervju och videointervju med regissören.

Kommunikations- och interaktionsfärdigheterna är användbara i olika kanaler och situationer i jobbsökningen. I detta avsnitt: Arbetslivskommunikation, Uppträdande och spänning, Instruktioner för skrivande.

Håll dig till utvecklingen! I det här avsnittet: Lättad ansökningsprocess, Expertpoolernas betydelse, Konstgjord intelligens vid rekrytering.

Att söka arbete är hårt arbete på många sätt och tar lång tid. Vakta dina krafter! I det här avsnittet: Rena jobbsökning, Hälsa, Resiliens, Jämlikhet, Anonyma jobbsökningar.

Funderar du på nya möjligheter i din karriär? Ta dig tid till det! Karriärplanering är att avgöra vad du eftersträvar under din karriär. I det här avsnittet: Karriärdesign, Rutor, Beslutsfattande, Yrkesval, Intresseanalys, Tycker du att det är en företagare?

Dags att slutföra jobbsökarplanen! I det här avsnittet: Mål, plan, schema och framåtskridande, Material för återvinning, Feedback, Du är här -mätaren.

Rekommenderas av medlemmar: den genomsnittliga feedbacken är 4,4/5 för coachning och 4,7/5 för coacher!

Bli medlem redan idag!