Hem Medlemskap

Medlem i YTK

Redan över en halv miljon finländska löntagare har valt YTK Arbetslöshetskassa för att försäkra sitt utkomstskydd. Tre av fyra väljer också YTK:s arbetslivstjänster som säkerhet för sitt arbetsliv. Som medlem är du garanterat att vara säker i alla vändningar i arbetslivet.

Nainen fiilistelee hyväntuulisena kuulokkeet korvilla.

Vi tror på öppenhet och valfrihet

YTK är öppet för arbetstagare inom alla branscher. Hos oss kan du fritt välja ett lämpligt medlemskap för just dig: som kassamedlem får du ekonomisk trygghet vid arbetslöshet och som komplett medlem får du utöver utkomstskyddet även heltäckande arbetslivstjänster. Om du ännu studerar och är i början av ditt karriär kan du bli studerandemedlem till ett förmånligt pris, men ändå dra nytta av alla arbetslivstjänster. För att bli medlem i arbetslöshetskassan krävs ett anställningsförhållande.

Vad vi hört från våra medlemmar😍

En ypperligt bra förmån, som jag även använt mig av vid flera tillfällen. Dagens jurist var kunning och vänlig. 10 poäng till henne och YTK!

Hanna

Tack för en mycket konkret förmån. Jag fick råd mycket snabbt och den hjälp jag fick var till stor nytta.

Peter

Vi vill erbjuda våra medlemmar det bästa

I över 30 år har vi utvecklat våra tjänster för våra medlemmars skull. Vi efterfrågar och följer upp hur nöjda ni är och gör ändringar i enlighet med vad våra medlemmar vill ha av oss. När det gäller utkomstskyddet får du rättvisa åtgärder och mänskliga råd hos oss. Arbetslivstjänsterna utvecklas inte bara enligt era önskemål, utan också med tanke på det arbetslivet som ständigt förändras.

Monta erilaista kakkupalaa, joista käsi valitsemassa yhtä.
Käsi valitsemassa erilaisia pöydällä olevia esineitä ja työkaluja, kuten vasara, mittanauha, lankarulla, vispilä.

ABC om medlemskap

Vem kan bli medlem? Hur byter jag arbetslöshetskassa? Vad betyder förutsättning gällande medlemskap? Läs svaren på alla frågor om medlemskap här.

Bli medlem redan idag!